poniedziałek, 14 stycznia 2013

Plan rozwoju zawodowego 2017. 2013


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MENIS W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO


§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania do realizacji
Formy realizacji zadań
Wstępna analiza własnych umiejętności
Autorefleksja
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli
Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły
- Pełnienie roli przewodniczącego zespołu matematycznego
(organizowanie spotkań nauczycieli, przygotowywanie protokołów)
Doskonalenie kompetencji zawodowych
Udział w formach doskonalenia adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
Wzbogacanie  metod i form pracy dydaktyczne i wychowawczej
 -Wykorzystanie metod  aktywizujących w procesie edukacyjnym
- Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach
- Praca z uczniem zdolnym
- Praca z uczniem o obniżonych wymaganiach edukacyjnych
Diagnozowanie i badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów
-Konstruowanie testów kompetencji ucznia, przeprowadzanie analizy i wniosków do dalszej pracy
-Przeprowadzanie próbnych sprawdzianów oraz ich opracowanie, analiza i wnioski do dalszej pracy
§ 8 ust.2 pkt.2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej.
-Wykorzystanie komputera do przygotowania  gazetki matematycznej.                 -Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem pracowni mobilnej, tablicy interaktywnej                     -Opracowanie prezentacji multimedialnych                -Opracowanie testów, sprawdzianów, scenariuszy zajęć lekcyjnych, regulaminów, konkursów, dyplomów, informacji dla uczniów i rodziców                            -Publikacja materiałów na mojej stronie internetowej   -Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, platformy edukacyjnej, e-dziennika
Promowanie szkoły
Publikacje artykułów z ważnych wydarzeń szkoły na stronie internetowej szkoły i w lokalnej gazecie





 § 8 ust. 2 pkt. 3                                         Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji dla nauczycieli stażystów lub nauczycieli kontraktowych
Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć

Pełnienie obowiązku opiekuna stażu lub opiekuna praktyk
Pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego, konsultacje metodyczne, arkusze obserwacji
Opracowanie i udostępnienie na mojej stronie internetowej scenariuszy lekcji, testów i kart pracy i planu rozwoju zawodowego
-Opracowanie materiałów do udostępnienia

-Zamieszczenie planu rozwoju zawodowego  na stronie internetowej
Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów
Prowadzenie wspólnych przedsięwzięć (np.:gazetki szkolne, wyjścia)


Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów
Konsultacje z innymi nauczycielami matematyki, wymiana poglądów
§ 8 ust. 2 pkt.4a                                                                                           Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań
Opracowanie programu zajęć dodatkowych z matematyki
Opracowanie regulaminu szkolnego turnieju matematycznego
Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego turnieju matematycznego
§ 8 ust. 2 pkt. 4c                                                                                                       Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Organizowanie i przeprowadzenie konkursów matematycznych.
Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych
Organizowanie Dnia Matematyki i Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia
Przygotowanie regulaminu i kart pracy dla uczestników
Rozwijanie zainteresowań dzieci  (współpraca z wolontariatem szkolnym, samorządem szkolnym)
Współorganizowanie wyjazdów, wycieczek , imprez szkolnych
Działania profilaktyczne
Pogadanki, udział w odchodach Dnia Bezpiecznego Internetu
§ 8 ust. 2 pkt.4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej
Uczestniczenie w ważnych uroczystościach, imprezach szkolnych
Nawiązanie współpracy z Domem Samotnej Matki w Zielonce
Zorganizowanie zbiórki zabawek
Współpraca z pedagogiem szkolnym
 Spotkania, konsultacje i rozmowy
Współpraca z biblioteką szkolną
Korzystanie ze zbiorów czytelni

Współpraca z  Samorządem Uczniowskim i Wolontariatem
Pomoc przy sprzedawaniu ozdób świątecznych
§ 8 ust.2 pkt.4 f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
Opracowanie publikacji
-Opracowanie i publikowanie materiałów związanych z wykonywana pracą: scenariuszy, testów, sprawdzianów
-Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego
-Publikowanie w gazecie lokalnej artykułów o wycieczkach, konkursach szkolnych
Nagroda dyrektora
Otrzymanie nagrody dyrektora
§ 8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Rozpoznanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych lub wychowawczych
-Diagnoza co najmniej dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
-Dostosowanie skutecznych metod rozwiązania problemu edukacyjnego lub wychowawczego.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Nauczyciel: Agnieszka Borysiewicz - Rzewuska
Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2012
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2015
Szkoła: Szkoła  Podstawowa Nr 2 w Ząbkach
Dyrektor Szkoły: mgr Irena Małyszczuk

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z  wymagań rozporządzenia  MEN z dnia   
1 grudnia 2004r.
Formy realizacji
Termin

 

§ 7 ust.2  pkt.1 

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.



1.      Współpraca z opiekunem stażu.
·        Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.
·        Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
·        Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
·        Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski  z obserwacji.
·        Prowadzenie zajęć  w obecności dyrektora, opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza.
·        Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
  1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem  pedagogicznym.  
  1. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
·        Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości.
·        Analiza podstawy programowej z matematyki i zajęć komputerowych
·        Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z matematyki, informatyki i zajęć komputerowych.
·        Stosowanie aktywnych metod nauczania.
·        Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy.
·        Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
     4.   Publikowanie własnych prac.
·        Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie blogu.
·        Publikacja scenariuszy lekcji.
  1. Prowadzenie dokumentacjszkolnej, dzienniki lekcyjne, ścieżki  edukacyjne, dzienniki pozalekcyjne.
  2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem (prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i rodziców).






Wrzesień 2012





W ciągu całego okresu stażu


W ciągu całego okresu stażu.







Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady
Pedagogicznej




W okresie trwania stażu







Cały okres stażu.


§ 7 ust.2 pkt.2  umiejętność uwzględniania              w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych                  i cywilizacyjnych.


1.       Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez.
2.      Współpraca z Samorządem Uczniowskim.
3.      Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych.
4.      Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce.
5.      Udział w realizacji programu  szkolnego – „Dzień bezpiecznego internetu”, „Bezpieczeństwo w szkole”.
6.      Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów
7.      Prowadzenie dodatkowych zajęć z matematyki (informatyki, zajęć komputerowych) – praca z uczniem zdolnym.
8.      Kontakty z Pedagogiem Szkolnym.                 
l        Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów z PPP oraz realizacja zaleceń.
9.      Rozmowy z rodzicami – w ramach „dni otwartych szkoły”.
10.  Organizowanie spotkań  z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką  i zachowaniem.
11.  Podejmowanie działań naprawczych i korygujących.
12.  Działania charytatywne.
13.  Realizowanie  programu profilaktycznego szkoły.

Według planu







W okresie trwania stażu.


Co roku











W ciągu całego stażu


















§ 7 ust.2 pkt.3 umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej.              

1.   Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.
2.    Udział w pracach zespołu matematycznego, informatycznego i integracyjnego.
3.    Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych.
4.  Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
-konferencje szkoleniowe
   -warsztaty metodyczne
5.  Wykorzystanie komputera w pracy dydaktycznej.
6.   Wykorzystywanie filmów edukacyjnych, rzutnika, tablicy interaktywnej.
7.   Przygotowywanie materiałów na gazetki ścienne.
8.   Samodzielne tworzenie dyplomów na konkursy przedmiotowe.
9.   Udział w szkoleniach  z zakresu obsługi komputera, tworzenia własnego bloga.
10.   Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych, założenie własnego bloga – publikacje.
11. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów.
12.   Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu.
      13.   Przygotowanie  
dokumentacji załączonej do         wniosku.


W okresie trwania stażu










Cały okres stażu.


§ 7 ust.2 pkt.4
umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki                      i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela.  


1.      Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.
2.      Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma).
3.      Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego.
4.      Aktywna praca nad samokształceniem.
5.      Współpraca z rodzicami.


Przez cały okres stażu


§ 7 ust.2 pkt.5  umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania          w sprawach nieletnich,                   w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1.      Analiza przepisów prawa oświatowego.
2.      Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
3.      Konstruowanie przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów nauczania.
4.      Udział w pracach różnorodnych komisji – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych,  itp.
5.      Przestrzeganie przepisów BHP.


W ciągu całego stażu