Zajęcia komputerowe

Konspekt 1
KONSPEKT LEKCJI Z ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH W KLASIE I
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz – Rzewuska
2.Temat: Urodziny Tomka- utrwalenie kolejności dni tygodnia i miesięcy.
3. Cele lekcji
Cele ogólne (główne):
- Wykorzystanie technologii informatycznej w procesie nauczania.
-Kształtowanie logicznego myślenia

Cele szczegółowe (operacyjne):
        - Utrwalenie pracy z płytką
       -Kształcenie sprawnego odszukiwania wskazanego dnia i miesiąca w kalendarzu
       -Utrwalenie kolejności dni tygodnia oraz miesięcy.
  -Kształcenie umiejętności odczytywania rebusów.
  - Doskonalenie umiejętności odczytywania i rozwiązywania zadań matematycznych.
  -Kształcenie umiejętności analizowania rysunków oraz wskazywania obiektu niepasującego do  schematu.
      - Doskonalenie techniki posługiwania się myszą i klawiaturą.
      - Kształcenie sprawnego odszukiwania znaków na klawiaturze.

4.Metody pracy: pogadanka połączona z instruktażem, ćwiczenia przy komputerze, ćwiczenia w podręczniku.
5.Formy pracy: praca w parach, praca indywidualna.
6.Środki pracy: komputery, zadania na płytce, podręcznik.

Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Podanie tematu lekcji.
4.Przypomnienie kolejności dni tygodnia i miesięcy.
5.Omówienie zadań do wykonania na lekcji.
6.Indywidualna (grupowa) praca uczniów - ćwiczenia przy komputerze.
6.Podsumowanie lekcji.

Zestaw ćwiczeń :
Ćwiczenie 1 - „Kartki z kalendarza ”-ustawianie dat w kalendarzu.
Uczniowie, korzystając z przycisków nawigujących, wybierają właściwą nazwę miesiąca, dzień oraz nazwę dnia tygodnia. Ćwiczenie ma dwa poziomy. Na pierwszym uczniowie ustawiają datę, w której dzień jest z przedziału 1-10. Na drugim data jest dowolna.



Ćwiczenie 2 - „ Prezentyodgadywanie rebusów.
W drugim ćwiczeniu – Uczniowie mają do odgadnięcia 6 rebusów pojawiających się w losowej kolejności.

 
Ćwiczenie 3 - „Matematyczne łamigłówki rozwiązywanie zadań matematycznych.
Trzecie ćwiczenie, uczniowie samodzielnie odczytują treść zadania, muszą policzyć w pamięci i wpisać właściwy wynik przy pomocy klawiatury.
Ćwiczenie ma dwa poziomy. Na pierwszym obliczenia są z zakresu do 10; na drugim zadania są z zakresu do 20.

Ćwiczenie 4 - „ Czarna owcawskazywanie elementu różniącego się od pozostałych.
Uczniowie wskazują obiekt, który nie pasuje do pozostałych. 
-----------------------------------------------------------------------------------------
Konspekt 2
KONSPEKT  LEKCJI  Z ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH  
 W KLASIE  IV
                                                                                                     
1.Prowadzący:  Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska
2.Temat: Znajdź w sieci - wyszukiwanie i formatowanie tekstu.
3. Cele lekcji
       Cele obserwacji:
-         Wykorzystanie technologii informatycznej w procesie nauczania.
-         Rytmiczne ocenianie ucznia zgodne z PSO.
-         Realizacja programów edukacyjnych zgodnie z obowiązującą podstawą programową.
-         Praca z uczniem o specyficznych potrzebach.         
Cele ogólne (główne):
-         utrwalenie wyszukiwania informacji w internecie
-         doskonalenie umiejętności kopiowania tekstu i grafiki
-         utrwalenie wiadomości związanych z formatowaniem tekstu
-         doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach praktycznych
-         wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-         kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem

 Cele szczegółowe (operacyjne).  Uczeń potrafi:
-         wyszukać informację w przeglądarce internetowej
-         kopiować tekst i grafikę
-         formatować tekst (zmieniać kolor, format, styl, krój czcionki, wyśrodkować tekst)
-         kopiować grafikę

4.Metody pracy: pogadanka połączona z instruktażem, ćwiczenia  przy komputerze.
5.Formy pracy: praca indywidualna.
6.Środki pracy:  komputery, podręcznik, karta pracy.

       Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Podanie tematu lekcji.
4.Przypomnienie poznanych zasad bezpiecznego korzystania z internetu.
5.Wprowadzenie do tematu.
6. Indywidualna  praca uczniów - ćwiczenia przy komputerze.
7.Podsumowanie lekcji.

Zestaw ćwiczeń :
Ćwiczenie 1
Wyszukaj w internecie autora następujących tekstów i podaj ich tytuły:
1)"Znam ja jedno piękne wzgórze"
2)”Patrzę w niebo, gwiazd szukam, przewodniczek łodzi”
3)”słowa inżyniera Kopcia”
4)”Coraz ciszej, jesień, wrzesień,
pasma ścielą się po polach”
5)”Opowiadasz mi stare kawały i uśmiechasz się”
6)”W czasach dziwnych i wrogich żyliśmy”
7)”Moja siostra jeszcze nie wie, że świat skazany jest”
8)”A czy znasz ty, bracie młody
Te pokrewne twoje rody?”
9)”Bez serc, bez ducha, co szkieletów ludy”
10)”Gościu, siądź pod mym liściem, a odpocznij sobie!”


Ćwiczenie 2
Wyszukaj wiersz „Oda do młodości” Adama Mickiewicza.
Skopiuj trzy pierwsze zwrotki tego wiersza do dokumentu tekstowego.
Następnie sformatuj skopiowany tekst:
-         cały tekst wyśrodkowany/czcionka-Arial
-         tytuł wiersza pogrubiony/czcionka 26pkt
-    I zwrotka/kolor czcionki- brązowy/styl czcionki- podkreślony/czcionka 22pkt
-    II zwrotka/kolor czcionki- żółty/styl czcionki- pogrubiony/czcionka 24pkt
-   III zwrotka/kolor czcionki- czerwony/styl czcionki- kursywa/czcionka 22pkt

Wyszukaj w internecie grafiki- obraz przyrody. Następnie skopiuj tą grafikę pod wierszem.


Ćwiczenie 3  (Podręcznik zad,1  str. 57) zadanie dodatkowe
Wyszukaj informacji dotyczących polskiego podróżnika, zdobywcy najwyższego szczytu Australii.
Znajdź imię, nazwisko  tego podróżnika i nazwę najwyższego szczytu w Australii.



----------------------------------------------------------------------------------------
Konspekt 3
 KONSPEKT  LEKCJI  Z ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH  
 W KLASIE  IV
                                                                                                                           
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska
2.Temat: Rysowanie prostokątów, kwadratów –Logomocja.
3. Cele lekcji
Cele ogólne (główne):
-         utrwalenie podstawowych poleceń żółwia
-         poznanie polecenia „powtórz”
-         zastosowanie polecenia „powtórz” dla prostokąta i kwadratu
-         doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach praktycznych
-         wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-         kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem

 Cele szczegółowe (operacyjne).  Uczeń potrafi:
-         rysować prostokąty, kwadraty wykorzystując podstawowe polecenia żółwia
-         rysować prostokąty, kwadraty z poleceniem „powtórz”
-         zmieniać kolor i grubość pisaka
-         rysować złożone figury

4.Metody pracy: pogadanka połączona z instruktażem, ćwiczenia przy komputerze.
5.Formy pracy: praca indywidualna.
6.Środki pracy: komputery, podręcznik, zadania własne.

       Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Podanie tematu lekcji.
4.Przypomnienie poznanych poleceń żółwia
5.Wprowadzenie do tematu.
6.Indywidualna praca uczniów - ćwiczenia przy komputerze.
7.Podsumowanie lekcji.


Zestaw ćwiczeń :
Ćwiczenie 1 (Podręcznik Zad.1/80)
Narysuj schodki, wysokość i szerokość schodka – 60 kroków żółwia.


Ćwiczenie 2 (Podręcznik Zad.2/80)

Narysuj zielony kwadrat o boku 60 kroków
Skorzystaj z polecenia „powtórz”.

powtórz 4 [np. 60 pw 90]

Ćwiczenie 3  
Narysuj prostokąt o bokach 100 i 200 kroków. Skorzystaj z polecenia „powtórz”.

powtórz 2 [ np.100 pw 90 np.200 pw 90]

Ćwiczenie 4  (Podręcznik Zad. 3/80)
Narysuj dwa kwadraty, tak jak na rysunku. Długość boku kwadratu 100 kroków.

 
Ćwiczenie 5 (Podręcznik  Zad..4/80)  zadanie dodatkowe

        
 -----------------------------------------------------------------------
Konspekt 4

KONSPEKT  LEKCJI  Z ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH   
W KLASIE IV 
                                                                                                      
1. Prowadzący:  Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska
2. Temat: Bezpiecznie w sieci – utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania z internetu.
3. Cele lekcji
       Cele obserwacji:
-         Rytmiczność oceniania uczniów zgodnie z WSO
-         Realizacja programów edukacyjnych zgodnie z podstawą programową
-         Praca z uczniem o specyficznych potrzebach
-         Wykorzystywanie technologii informatycznej w procesie nauczania
-         Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z procedurami.
      
Cele szczegółowe (operacyjne): 
-         utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania z internetu
-         zapoznanie się z pojęciami: netykieta i emotikony
-         poznanie zasad netykiety
-         utrwalenie wyszukiwania informacji w internecie
-         doskonalenie umiejętności kopiowania, wklejania tekstu i grafiki
-         utrwalenie wiadomości związanych z formatowaniem tekstu
-         doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach praktycznych
-         wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-         kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem

4. Metody pracy: pogadanka połączona z instruktażem, pokaz filmu z wykorzystaniem          
    projektora, ćwiczenia  przy komputerze.
5. Formy pracy: praca indywidualna, praca zbiorowa.
6. Środki pracy: komputery, internet, projektor, podręcznik, płytka „Szkoła bezpieczna
    w sieci”.

       Plan lekcji:
1. Powitanie.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Podanie tematu lekcji.
4. Przypomnienie poznanych zasad bezpiecznego korzystania z internetu.
    (Pokaz filmu „Owce w sieci –Tajemniczy przyjaciel”)
5.Wprowadzenie do tematu.
6. Indywidualna  praca uczniów - ćwiczenia przy komputerze.
7. Podsumowanie lekcji.
   (Pokaz filmu „Owce w sieci – Białe owce”)
8. Podanie pracy domowej.

Zestaw ćwiczeń :
Ćwiczenie 1
Wypisz i sformatuj w dokumencie tekstowym zasady bezpiecznego korzystania z internetu.
Tytuł należy wyśrodkować i pogrubić. Pozostały tekst sformatować na kolor czerwony, rozmiar czcionki 18 pkt.


Ćwiczenie 2
Wyszukaj i zapisz co oznacza pojęcie netykieta?

Netykieta – net –sieć i etykieta – zasady dobrego zachowania.
Netykieta to zbiór zasad obowiązujących w sieci, które wymyślili sami internauci, żeby skutecznie i przyjemnie się komunikować.

Ćwiczenie 3
Wyszukaj w internecie podstawowych zasady netykiety.

Zasady netykiety:
-nie obrażaj innych użytkowników sieci
-nie wysyłaj niechcianych, niepotrzebnych wiadomości, na przykład zawierających prośbę o rozesłanie ich do jak największej liczby osób
-podczas rozmów na forach dyskusyjnych lub przez komunikatory używaj emotikonów, ale ich nie nadużywaj
-pamiętaj, ze PISANIE WIELKIMI LITERAMI jest uznawane za krzyk
-nie umieszczaj w internecie nielegalnych, nieprawdziwych lub niezgodnych z prawem informacji
-szanuj cudzą własność. Do celów edukacyjnych masz prawo korzystać z materiałów znalezionych w internecie, ale koniecznie podawaj źródło ich pochodzenia.
  
Ćwiczenie 4
Wyszukaj  i zapisz co to są emotikony?

Emotikon -  uśmieszek, buśka, wyraz nastroju, używany przez użytkowników internetu.

Wyszukaj w internecie grafiki - dowolny emotikon. Następnie skopiuj tą grafikę do dokumentu tekstowego.


Praca domowa
Napisać zasady netykiety (Podręcznik str. 52)




------------------------------------------------------------------------ 
Konspekt 5

KONSPEKT  LEKCJI  Z ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH   
W KLASIE IV

                                                                                                     

1.Prowadzący:  Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska

2.Temat: Dzień Bezpiecznego Internetu – prezentacja (1).
 3. Cele lekcji
       Cele hospitacji:
-         Rytmiczność oceniania uczniów zgodnie z WSO
-         Realizacja programów edukacyjnych zgodnie z podstawą programową
-         Praca z uczniem o specyficznych potrzebach
-         Wykorzystywanie technologii informatycznej w procesie nauczania ze   szczególnym uwzględnieniem pracowni mobilnej.
-         Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z procedurami.
      
Cele szczegółowe (operacyjne): 
-         utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania z internetu
-         poznanie zasad netykiety
-         utrwalenie wyszukiwania informacji w internecie
-         doskonalenie umiejętności kopiowania, wklejania tekstu i grafiki
-         utrwalenie wiadomości związanych z formatowaniem tekstu
-         wykorzystanie programu Power Point do pokazu prezentacji
-         doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach praktycznych
-         wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-         kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem

4.Metody pracy: pogadanka połączona z wyświetleniem prezentacji, pokaz filmu z wykorzystaniem projektora, ćwiczenia przy komputerze.
5.Formy pracy: praca indywidualna, praca w grupie
6.Środki pracy: komputery, internet, podręcznik, prezentacja, płytka „Szkoła bezpieczna w sieci’.

       Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Podanie tematu lekcji.
4.Pokaz prezentacji – Dzień Bezpiecznego Internetu.
5.Indywidualna praca uczniów – tworzenie własnej prezentacji.
7.Podsumowanie lekcji.
(Pokaz filmu „Owce w sieci – Tajemniczy przyjaciel”)










Zestaw ćwiczeń :
Ćwiczenie 1
Wypisz i sformatuj w dokumencie tekstowym zasady bezpiecznego korzystania z internetu.
Tytuł należy wyśrodkować i pogrubić. Pozostały tekst sformatować na kolor czerwony, rozmiar czcionki 18 pkt.



Ćwiczenie 2
Wyszukaj i zapisz co oznacza wyraz netykieta?

Netykieta – net –sieć i etykieta – zasady dobrego zachowania.
Netykieta to zbiór zasad obowiązujących w sieci, które wymyślili sami internauci, żeby skutecznie i przyjemnie się komunikować.

Ćwiczenie 3
Wyszukaj w internecie podstawowych zasady netykiety.

Zasady netykiety:
-nie obrażaj innych użytkowników sieci
-nie wysyłaj niechcianych, niepotrzebnych wiadomości, na przykład zawierających prośbę o rozesłanie ich do jak największej liczby osób
-podczas rozmów na forach dyskusyjnych lub przez komunikatory używaj emotikonów, ale ich nie nadużywaj
-pamiętaj, ze PISANIE WIELKIMI LITERAMI jest uznawane za krzyk
-nie umieszczaj w internecie nielegalnych, nieprawdziwych lub niezgodnych z prawem informacji
-szanuj cudzą własność. Do celów edukacyjnych masz prawo korzystać z materiałów znalezionych w internecie, ale koniecznie podawaj źródło ich pochodzenia.


Ćwiczenie 4
Wyszukaj  i zapisz co to są emotikony?

Emotikony -  uśmieszek, buśka, wyraz nastroju, używany przez użytkowników internetu.

Wyszukaj w internecie grafiki - emotikon. Następnie skopiuj tą grafikę do dokumentu tekstowego..







 

------------------------------------------------------------------------
Konspekt 6

KONSPEKT LEKCJI Z ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH 
W KLASIE V

1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska

2.Temat: Logomocja – rysowanie kół, okręgów, gwiazd.

3. Cele lekcji

Cele ogólne (główne):

  • Wykorzystanie technologii informatycznej w procesie nauczania.
  • Rytmiczne ocenianie ucznia zgodne z PSO.
  • Realizacja programów edukacyjnych zgodnie z obowiązującą podstawą programową.
  • Praca z uczniem o specyficznych potrzebach.



Cele szczegółowe (operacyjne):

  • Utrwalenie poznanych procedur np.: na kwadrat, prostokąt
  • Poznanie procedury na koło, okrąg, gwiazdę
  • Kształtowanie umiejętności analizowania rysunków
  • Kształtowanie logicznego myślenia
  • Zastosowanie wiadomości i umiejętności z innych dziedzin (np.: geometria)



4.Metody pracy: pogadanka połączona z instruktażem, ćwiczenia przy komputerze.

5.Formy pracy: praca w grupie, praca indywidualna.

6.Środki pracy: komputery, projektor, podręcznik, karta pracy.

Plan lekcji:

1.Powitanie.

2.Sprawdzenie listy obecności.

3.Podanie tematu lekcji.

4.Przypomnienie poznanych procedur.

5.Wprowadzenie do tematu i podanie procedur na koło, okrąg.
6. Zdefiniowanie procedury na gwiazdę.
7.Indywidualna (grupowa) praca uczniów - ćwiczenia przy komputerze.
8.Praca domowa
9.Podsumowanie lekcji.

Zestaw ćwiczeń :
Ćwiczenie 1 -
Napisz procedurę na okrąg i koło o średnicy 100.

Rozwiązanie:
okrąg 100
koło 100

Ćwiczenie 2 -
Napisz procedurę na cztery, kolorowe, współśrodkowe koła.
Największe koło ma średnicę 200.


 Rozwiązanie:
oto koławspółśrodkowe
ukp"zielony
koło 200
ukp"niebieski
koło 150
ukp"czarny
koło 100
ukp"czerwony
koło 50
już.

Ćwiczenie 3
Napisz procedurę na gwiazdę 6-cio ramienną. Ustal grubość pisaka na 10.
Długość ramienia 50.
Rozwiązanie:
oto gwiazda
ugp 10
powtórz 6 [np 50 ws 50 pw 60]
już.

Ćwiczenie 4
Napisz procedurę na gwiazdę 12-sto i 20-sto ramienną. Ustal grubość pisaka na 15.
Długość ramienia 100.

Rozwiązanie:
oto gwiazda1
ugp 15
powtórz 12 [np 100 ws 100 pw 30]
już.

oto gwiazda2
ugp 15
powtórz 20 [np 100 ws 100 pw 18]
już.

Ćwiczenie 5
Napisz procedurę na figurę. Dowolna długość boków prostokąta i średnicy koła.
Narysuj każde koło w innym kolorze.

Rozwiązanie:
oto figura
ugp 3
ukp "czarny
powtórz 2 [np 100 pw 90 np 200 pw 90]
np 50
pw 90
pod
np 50
opu
ukp "zielony
koło 100
pod
np 100
opu
ukp "różowy
koło 100
lw 90
już.

Praca domowa
Zad.3str.95 (Podręcznik"Lekcje z komputerem" WSIP, zadanie dla chętnych)

  --------------------------------------------------------------------
Konspekt 7

KONSPEKT LEKCJI Z ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH
 W KLASIE VI

1.Prowadzący:  Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska

2.Temat: Pomoc z angielskiego - wstawianie i formatowanie tabeli.

3. Cele lekcji

Cele ogólne (główne):

-        utrwalenie wyszukiwania informacji w internecie.

-        utrwalenie korzystania z automatycznego tłumaczenia na stronie www.translate.google.pl

-        doskonalenie umiejętności wstawiania i formatowania tabeli.

-        doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach praktycznych
-        wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-        kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem


Cele szczegółowe (operacyjne).  Uczeń potrafi:
-        wyszukać informację w przeglądarce internetowej
-        korzystać ze strony translate.google.pl
-        wstawiać i formatować tabelkę
-        potrafi znaleźć synonimy.


4.Metody pracy: pogadanka połączona z instruktażem, ćwiczenia  przy komputerze.
5.Formy pracy: praca indywidualna.
6.Środki pracy: projektor, komputery, podręcznik.



       Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Podanie tematu lekcji.
4.Wprowadzenie do tematu.
5. Indywidualna  praca uczniów - ćwiczenia przy komputerze.
6.Podsumowanie lekcji.








Zestaw ćwiczeń :
Ćwiczenie 1
Otwórz stronę www.freerice.com.
Otwórz stronę www.translate.google.pl



Ćwiczenie 2
Otwórz dokument tekstowy Word
Wstaw tabelę. Na podstawie strony freerice.com uzupełnij tabelkę.
Sformatuj tabelkę.


 Synonimy
 
 



                                                                                     
Wyraz po angielsku
Tłumaczenie
Synonim po polsku


























Ćwiczenie 3
Na stronie freerice.com wybierz zakładkę Subjects.
Wyszukaj  przedmiot: matematyka, temat: tabliczka mnożenia.
Rozwiąż dane zadania.
---------------------------------------------------------------- 
Konspekt 8


KONSPEKT LEKCJI Z ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH 
W KLASIE VI
                                                                                                     
1.Prowadzący:  Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska
2.Temat: Scratch–projektowanie gry –rybka zbierająca cyfry.
3. Cele lekcji
Cele ogólne (główne):
-         utrwalenie korzystania z zasobów programu Scratch
-         utrwalenie tworzenia własnych skryptów
-         doskonalenie umiejętności zmieniania tła i postaci duszków
-         doskonalenie umiejętności sterowania duszkami, ustawianie licznika
-         doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach praktycznych
-         wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-         kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem


Cele szczegółowe (operacyjne).  Uczeń potrafi:
-         sterować ruchem duszka, zmieniać tło, postać duszka
-         powielać duszki, uruchamiać pomiar czasu w projekcie
-         tworzyć nową zmienną, ustawiać pozycję startową duszka
-         analizować działanie projektu


4.Metody pracy: pogadanka połączona z instruktażem, ćwiczenia  przy komputerze.
5.Formy pracy: praca indywidualna, praca zespołowa
6.Środki pracy: projektor, komputery,  strona internetowa Scratch, podręcznik, karty zadań.
       Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Podanie tematu lekcji.
4.Wprowadzenie do tematu.(pokaz gry)
5. Zespołowa, indywidualna praca uczniów - ćwiczenia przy komputerze.
6.Podsumowanie lekcji.



Zestaw ćwiczeń :
Ćwiczenie 1
Otwórz program Scratch.
Zmień tło z biblioteki oraz dostaw nowego duszka-rybkę.
Stwórz skrypt dla rybki. Rybka ma poruszać się w górę, w dół, w lewo, w prawo za pomocą strzałek z klawiatury.
Dodaj nowego duszka-cyfrę 1.
Stwórz skrypt dla cyfry 1. Cyfra 1 ma znikać po dotknięciu jej przez rybkę.
Dodaj nową zmienną – licznik. Nowa zmienna będzie się zmieniać o 1 po każdym spotkaniu rybki z cyfrą.
Dodaj nowe duszki: cyfra 2, cyfra 3 i zduplikuj dla nich skrypty.

Wykorzystaj bloki:
kiedy klawisz spacja naciśnięto
ustaw kierunek na…
przesuń o …kroków
zawsze
jeżeli
pokaż, ukryj
dotyka
zmień licznik o …


Ćwiczenie 2
Do projektu z ćwiczenia 1 dostaw:
-pozycję startową rybki
-zeruj licznik po wciśnięciu flagi
-ustaw zbieranie cyfr w kolejności od najmniejszej do największej
-ustaw zegar gry
-na zakończenie gry wyświetl napis „gratulacje” i czas gry.

Wykorzystaj bloki:
idź do x…y..
ustaw licznik na …
zmień licznik o …
jeżeli licznik =….
kasuj stoper
pomyśl …..
połącz …. i …

---------------------------------------------------------------------