Konspekt 1
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE VI
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz – Rzewuska
2.Temat: Utrwalenie wiadomości o polach figur płaskich.
3.Cele lekcji
Cele obserwacji:
-Praca z uczniem zdolnym na zajęciach
-Wykorzystywanie technologii informatycznej w procesie nauczania.
Cele ogólne (główne):
-utrwalenie umiejętności dotyczących zamiany podstawowych jednostek
- utrwalenie poznanych wzorów na pola i obwody figur płaskich
- doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach
praktycznych
- wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
Cele szczegółowe (operacyjne):
uczeń: - sprawnie zamienia podstawowe jednostki
- rozpoznaje figury płaskie
- zna wzory na pola i obwody figur płaskich
- potrafi zastosować odpowiedni wzór w zadaniu
- potrafi obliczyć pole danej figury
- kształtuje umiejętność czytania ze zrozumieniem
- wykorzystuje poznaną wiedzę w zadaniach dotyczących sytuacji praktycznych
- umie pracować samodzielnie oraz w parach.
4.Metody pracy: ćwiczenia przy komputerze, zadania własne, pogadanka
5.Formy pracy: praca w parach, praca indywidualna
6.Środki pracy: zadania na komputerze, zadania na karteczkach
Plan lekcji:
1.Powitanie2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Sprawdzenie pracy domowej.
4.Powtórzenie wiadomości o polach figur płaskich.
a) Jaki jest wzór na pole: trójkąta, prostokąta, kwadratu, rombu, deltoidu, trapezu?
b) Ile to jest?
1km= ........m 3m = .........cm
4dm= ........cm 2cm= ........mm
5.Podanie tematu lekcji:
Utrwalenie wiadomości o polach figur płaskich.
6. Realizacja tematu lekcji.
Zad.1 ( na komputerze)
Oblicz pole figury, jeśli bok kratki ma 1 cm.
Zad.2 ( na komputerze)
Zamień jednostki:
25 dm = ....................cm
17 cm =.....................mm
3000mm= ................cm
3m= ........................cm
Zad.3 (zadanie na kartce)
Prostokąt i kwadrat mają tę samą powierzchnię, równą 36 cm. Szerokość prostokąta jest równa dwóm trzecim długości boku kwadratu. Jaka jest szerokość prostokąta? Oblicz obwody obu figur.
Oblicz pole rombu o podstawie równej 4cm i wysokości 7 cm.
8.Podanie pracy domowej.
Ćwiczenie 8 c),d) str. 59 ("Matematyka wokół nas" WSIP)
Dziękuje.
---------------------------------------------------------------------------------------
Konspekt 2
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE VI
I.TEST z wykorzystaniem pracowni mobilnej i platformy edukacyjnej wsipnet.
Zad.3
Oceń prawdziwość każdego zdania P/F
a)Samolot lecący z prędkością 640 km/h przeleci w czasie kwadransa 160 km
b)Pociąg, który w czasie 1,4 h przejechał 84 km, jechał z prędkością 60 km/h
c)Autobus jadący z prędkością 80 km/h przejechał w czasie 1h45min trasę długości 150 km
d)Turysta idący z prędkością 4km/h przeszedł w czasie 8,5 h górski szlak o długości 26 km
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska
2.Temat:Rozwiązywanie
zadań – prędkość, droga, czas.
3.Cele
lekcji
Cele obserwacji:
-Rytmiczność oceniania uczniów zgodnie z WSO.
-Realizacja programów edukacyjnych zgodnie z podstawą programowa.
-praca z uczniem o specyficznych potrzebach.
-Wykorzystywanie technologii informatycznej w procesie nauczania ze szczególnym uwzględnieniem pracowni mobilnej.
-prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z procedurami.
Cele obserwacji:
-Rytmiczność oceniania uczniów zgodnie z WSO.
-Realizacja programów edukacyjnych zgodnie z podstawą programowa.
-praca z uczniem o specyficznych potrzebach.
-Wykorzystywanie technologii informatycznej w procesie nauczania ze szczególnym uwzględnieniem pracowni mobilnej.
-prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z procedurami.
4.Metody
pracy: ćwiczenia przy tablicy interaktywnej,
zadania z wykorzystaniem pracowni
mobilnej, pogadanka
5.Formy
pracy: praca w grupie, praca w parach.
6.Środki
pracy: pracownia mobilna, tablica interaktywna, zadania z platformy
www.wsipnet.pl, podręcznik, interaktywny
podręcznik nauczyciela
„Matematyka wokół nas klasa 6”.
Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Podanie tematu lekcji.
4.Powtórzenie wiadomości związanych ze znajomością wzoru na prędkość.
5.Praca w parach – zadania z wykorzystaniem pracowni mobilnej i platformy edukacyjnej.
6.Praca w grupie – zadania przy tablicy interaktywnej.
7.Podsumowanie lekcji.
8.Podanie pracy domowej.
Zestaw zadań: (praca przy tablicy interaktywnej)
Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Podanie tematu lekcji.
4.Powtórzenie wiadomości związanych ze znajomością wzoru na prędkość.
5.Praca w parach – zadania z wykorzystaniem pracowni mobilnej i platformy edukacyjnej.
6.Praca w grupie – zadania przy tablicy interaktywnej.
7.Podsumowanie lekcji.
8.Podanie pracy domowej.
Zestaw zadań: (praca przy tablicy interaktywnej)
I.TEST z wykorzystaniem pracowni mobilnej i platformy edukacyjnej wsipnet.
Zad.1
Z jaką prędkością poruszały się pojazdy lub zwierzęta?
a)Samochód przyjechał 60 km w czasie 1 godziny.
b)W czasie 1,5 godziny słoń przeszedł 18 km.
c)W czasie pół godziny samolot przeleciał 400 km
d)W czasie 3 godz. Piotrek przejechał na rowerze 36km.
Zad.2 Oblicz:
a)Z jaką prędkością leciał samolot, jeżeli w czasie 6 godz. przeleciał 4200 km?
b)Jaką drogę przejechał autobus w czasie 2,5 godz., jeśli jechał z prędkością 40 km/h?
c)Romek szedł z prędkością 6 km/h. Przeszedł 9 km. Ile czasu szedł Romek?
d)Ile czasu leciał samolot z prędkością 860 km/h, jeżeli przeleciał 4300 km?
e)Jaką drogę przeleciał samochód w czasie 4 godz., jeśli jechał z prędkością 65km/h?
f)Z jaką prędkością jechał rowerzysta, jeżeli w czasie 2,5 godz. przejechał 50 km?
d)Ile czasu leciał samolot z prędkością 860 km/h, jeżeli przeleciał 4300 km?
e)Jaką drogę przeleciał samochód w czasie 4 godz., jeśli jechał z prędkością 65km/h?
f)Z jaką prędkością jechał rowerzysta, jeżeli w czasie 2,5 godz. przejechał 50 km?
Zad.3
Oceń prawdziwość każdego zdania P/F
a)Samolot lecący z prędkością 640 km/h przeleci w czasie kwadransa 160 km
b)Pociąg, który w czasie 1,4 h przejechał 84 km, jechał z prędkością 60 km/h
c)Autobus jadący z prędkością 80 km/h przejechał w czasie 1h45min trasę długości 150 km
d)Turysta idący z prędkością 4km/h przeszedł w czasie 8,5 h górski szlak o długości 26 km
II.
Zadania z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
Zad.16 str.99 (Podręcznik)
Pan Jan przez 4 h jechał na rowerze z Mysłowic do Krakowa, a jego brat Krzysztof na skuterze przejechał tę sama trasę w czasie 2 razy krótszym. Z Mysłowic przez Kraków do Białki Tatrzańskiej jest 150 km, a do Krakowa jest 2,5 razy bliżej. Pan Krzysztof jechał z prędkością:
a) 15km/h c) 60 km/h
b)30 km/h d)40 km/h
Zad.17 str.100 (Podręcznik)
Samochód pana Romana spala 7 l benzyny na 100 km. ile l benzyny spali ten samochód na trasie Białka Tatrzańska-Mysłowice? Ile trzeba zapłacić za benzynę, jeżeli 1 l benzyny kosztuje 5,32 zł? Z Mysłowic przez Kraków do Białki Tatrzańskiej jest 150 km?
Zadania dla Igora
Zad.1 Oblicz:
a) Jaką drogę przejedzie samochód w czasie 30 min, jeśli będzie jechał z predkością 120km/h?
b) Jaką drogę przebędzie chodziarz w czasie kwadransa, jeśli będzie szedł z prędkością 4km/h?
Zad.2
W czasie 5 h pan Mateusz przejechał samochodem 150 km. Z jaką prędkością jechał samochód?
III.Podsumowanie
Zad.1 Oblicz:
a) Jaką drogę przejedzie samochód w czasie 30 min, jeśli będzie jechał z predkością 120km/h?
b) Jaką drogę przebędzie chodziarz w czasie kwadransa, jeśli będzie szedł z prędkością 4km/h?
Zad.2
W czasie 5 h pan Mateusz przejechał samochodem 150 km. Z jaką prędkością jechał samochód?
III.Podsumowanie
Zad.1 Oblicz:
V
[km/h]
|
|||
S
[km]
|
60
|
140
|
200
|
T
[h]
|
0,5
|
2
|
4
|
T
[h]
|
|||
S
[km]
|
24
|
320
|
135
|
V
[km/h]
|
8
|
80
|
45
|
IV. Paca domowa
Ćw. 7 str.54
Ćw.8 str.55
Ćw. 7 str.54
Ćw.8 str.55
Praca domowa dla Igora
Zad.1 Oblicz:
V [km/h]
|
|||
S [km]
|
10
|
100
|
45
|
T [h]
|
5
|
25
|
9
|
S
[km]
|
|||
V
[km/h]
|
5
|
10
|
8
|
T
[h]
|
4
|
3
|
4
|
T [h]
|
|||
S [km]
|
100
|
25
|
44
|
V [km/h]
|
4
|
5
|
4
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Konspekt 3
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE V
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz – Rzewuska
2.Temat:Powtórzenie wiadomości - procenty.
(temat nieobowiązkowy)
(temat nieobowiązkowy)
3.Cele lekcji
Cele obserwacji:
- Wykorzystywanie technologii informatycznej w procesie nauczania
- Doskonalenie sprawności uczniów ze szczególnym uwzględnieniem ich możliwości.
Cele ogólne (główne):
- utrwalenie zapisywania ułamków w postaci procentów
- utrwalenie zamiany procentów na ułamki
- utrwalenie zadań związanych z obniżkami, podwyżkami
- utrwalenie umiejętności dotyczących obliczania procentu z danej liczby
-utrwalenie przedstawiania i odczytywania danych na diagramach procentowych
- utrwalenie podstawowych działań na ułamkach zwykłych
- doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach
praktycznych
- wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
4.Metody pracy: ćwiczenia przy tablicy interaktywnej, pogadanka, zadania z karty pracy
5.Formy pracy: praca w grupie, praca indywidualna
6.Środki pracy: tablica interaktywna, karta pracy, podręcznik
Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Sprawdzenie pracy domowej.
4.Podanie tematu lekcji.
5.Powtórzenie wiadomości związanych z działem „procenty”.
6.Indywidualna (grupowa) praca uczniów - ćwiczenia przy tablicy interaktywnej.
7.Podsumowanie lekcji.
8.Podanie pracy domowej.
KARTA PRACY
Zad.1. 13/25 to:
a) 13% b) 26% c) 52% d) 0,52%
Zad.2. 136% to:
a) 13,6 b) 0,136 c) 1,36 d) 13 6/10
Zad.3. 5% liczby 300 to:
a) 15 b) 1500 c) 0,05 d) 1,5
Zad.4. W klasie liczącej 25 uczniów 40% stanowią dziewczynki. Ilu chłopców jest w tej klasie?
a)10 b) 20 c) 5 d) 15
Zad.5. Jaka to liczba, której 25% jest równe 16?
a) 4 b) 64 c) 0,25 d) 32
Zad.6. Jakim procentem liczby 8 jest liczba 2?
a) 0,25% b) 40% c) 25% d) 4%
Zad.7. W pudełku znajduje się 20 klocków: 6 żółtych, 8 czerwonych, a reszta to klocki zielone. Jakim procentem wszystkich klocków są zielone?
a) 30% b) 70% c) 6% d) 20%
Zad.8. Na 1/3 powierzchni sadu zasadzono jabłonie, na 1/12 grusze, na 1/4 - śliwy, a resztę sadu obsadzono morelami. Jaki procent sadu obsadzono morelami?
a) 6,(6)% b) 33 1/3 % c) 66 2/3% d) 0,(3)%
Zad.9. Jaką część koła zamalowano na rysunku?
a) 30% b) 25% c) 37,5% d) 40%
Zad.10. Cenę książki, która wynosi 6 złotych podwyższono o 15%. O ile złotych podrożała książka? Jaka jest cena książki po podwyżce?
Praca domowa
Zadania 1-8 strona 250 ( Podręcznik-"Matematyka wokół nas"WSIP )
-----------------------------------------------------------------------------------------
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE V
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz – Rzewuska
2.Temat: Własności czworokątów - zadania.
3.Cele lekcji
Cele obserwacji:
- Rytmiczność oceniania uczniów zgodnie z PSO
- Wykorzystywanie technologii informatycznej w procesie nauczania
- Doskonalenie sprawności uczniów ze szczególnym uwzględnieniem ich potrzeb i możliwości.
Cele ogólne (główne):
- utrwalenie wiadomości o podstawowych własnościach czworokątów
- utrwalenie poznanych wzorów na obwody czworokątów
- utrwalenie pojęć związanych ze skalą
- utrwalenie umiejętności dotyczących zamiany podstawowych jednostek
- doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach
praktycznych
- wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
Cele szczegółowe (operacyjne):
uczeń:
- rozpoznaje własności czworokątów
- zna wzory na obwody czworokątów
- sprawnie zamienia podstawowe jednostki
- potrafi sprawnie zastosować skalę w zadaniach
- potrafi zastosować odpowiedni wzór w zadaniu
- potrafi obliczyć obwód danej figury
- kształtuje umiejętność czytania ze zrozumieniem
- wykorzystuje poznaną wiedzę w zadaniach dotyczących sytuacji praktycznych
- umie pracować samodzielnie oraz w grupie.
4.Metody pracy: ćwiczenia przy tablicy interaktywnej, zadania, pogadanka połączona z prezentacją
5.Formy pracy: praca w grupie, praca indywidualna
6.Środki pracy: tablica interaktywna, prezentacja, podręcznik
Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Sprawdzenie pracy domowej.
4.Podanie tematu lekcji.
5.Powtórzenie wiadomości związanych z własnościami czworokątów - prezentacja.
6.Indywidualna ( grupowa ) praca uczniów - ćwiczenia przy tablicy interaktywnej.
7.Podsumowanie lekcji.
8.Podanie pracy domowej.
ZESTAW ZADAŃ: (praca przy tablicy interaktywnej)Zadanie 1
Kąt przyległy do jednego z kątów wewnętrznych rombu ma miarę 135 stopni. Oblicz kąty wewnętrzne tego rombu.
Zadanie 2
Bok prostokąta ma długość 1,5 dm. Drugi bok tego prostokąta jest o 7 cm krótszy. Oblicz:
a) długość drugiego boku prostokąta,
b) długości boków tego prostokąta narysowanego w skali 1:2,
c) obwody obydwu prostokątów.
Zadanie 3
Obwód trapezu równoramiennego jest równy 44,9 cm. Jedna podstawa ma długość 2,46 dm,
a druga jest połową podstawy pierwszej. Oblicz długość ramienia tego trapezu.
Praca domowa
Zadania 5-11 strona 200 ( Podręcznik-"Matematyka wokół nas" WSIP )
---------------------------------------------------------------------------------------
Konspekt5
Zadanie 2
Pole kwadratu wynosi 81dm². Bok tego kwadratu ma długość:
Zadanie 3
Pole trójkąta o wysokości 8 cm i podstawie 13 cm wynosi:
Zadanie 5
Jedna z przekątnych rombu ma 10cm, a druga jest o 2cm krótsza. Pole tego rombu wynosi:
Zadanie 6
Zadanie 7
Która z równości jest prawdziwa?
KONSPEKT ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI W KLASIE V
1.Prowadzący:
Agnieszka Borysiewicz – Rzewuska
2.Temat:
Pola figur płaskich - zadania.
3.Cele
lekcji
Cele ogólne (główne):
- utrwalenie
wiadomości o podstawowych własnościach figur płaskich
- utrwalenie poznanych wzorów na pola,
obwody figur płaskich
-
utrwalenie umiejętności dotyczących
zamiany podstawowych jednostek
-
doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach
praktycznych
- wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-kształcenie umiejętności czytania ze
zrozumieniem
Cele
szczegółowe (operacyjne):
uczeń:
- rozpoznaje własności figur płaskich
- zna wzory na pola, obwody figur
płaskich
- sprawnie zamienia podstawowe
jednostki
- potrafi zastosować odpowiedni
wzór w zadaniu
- potrafi obliczyć pole, obwód
danej figury
- kształtuje umiejętność
czytania ze zrozumieniem
- wykorzystuje poznaną
wiedzę w zadaniach dotyczących sytuacji praktycznych
- umie pracować samodzielnie oraz w grupie.
4.Metody
pracy: ćwiczenia przy tablicy
interaktywnej, zadania z wykorzystaniem pracowni
mobilnej,
pogadanka
5.Formy
pracy: praca w grupie, praca indywidualna
6.Środki
pracy: tablica interaktywna, pracownia mobilna, zadania ze strony
internetowej http://gwo.pl/pola-figur, płytka z
zadaniami kl.5, podręcznik
Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy
obecności.
3.Podanie tematu
lekcji.
4.Powtórzenie
wiadomości związanych z własnościami figur płaskich
5.Indywidualna (grupowa) praca
uczniów - ćwiczenia przy tablicy interaktywnej i
z wykorzystaniem pracowni mobilnej
6.Podsumowanie lekcji
- przy tablicy interaktywnej
Zestaw zadań: (praca przy tablicy
interaktywnej)
I.
TEST z wykorzystaniem pracowni mobilnej.
Zadanie 1
Pole prostokąta o wymiarach 14m i 13m wynosi:
Pole prostokąta o wymiarach 14m i 13m wynosi:
162m²
162m
182m²
182m
162m
182m²
182m
Zadanie 2
Pole kwadratu wynosi 81dm². Bok tego kwadratu ma długość:
9dm
18dm
40,5dm
81dm
18dm
40,5dm
81dm
Zadanie 3
Pole trójkąta o wysokości 8 cm i podstawie 13 cm wynosi:
21cm²
52cm²
104cm²
104cm
52cm²
104cm²
104cm
Zadanie 4
Pole równoległoboku o wysokości 4cm i podstawie 5 cm wynosi:
Pole równoległoboku o wysokości 4cm i podstawie 5 cm wynosi:
8cm²
20cm²
28cm²
10cm²
20cm²
28cm²
10cm²
Zadanie 5
Jedna z przekątnych rombu ma 10cm, a druga jest o 2cm krótsza. Pole tego rombu wynosi:
40cm²
20cm²
10cm²
80cm²
20cm²
10cm²
80cm²
Zadanie 6
Podstawy trapezu mają 4 dm i 10 dm.Wysokość trapezu wynosi 4 dm.
Pole trapezu wynosi:
Pole trapezu wynosi:
23dm²
28dm²
14dm²
56dm²
28dm²
14dm²
56dm²
Zadanie 7
Która z równości jest prawdziwa?
7mm² = 7cm²
6,05dm² = 605mm²
4m² = 400cm²
4,3cm² = 430mm²
6,05dm² = 605mm²
4m² = 400cm²
4,3cm² = 430mm²
Zadanie 8
Działka państwa Malinowskich ma powierzchnię 0,5ha, a działka państwa Kowalskich - 10a. Które zdanie jest prawdziwe?
Działka państwa Malinowskich ma powierzchnię 0,5ha, a działka państwa Kowalskich - 10a. Które zdanie jest prawdziwe?
Obie te działki są równe.
Działka państwa Malinowskich jest mniejsza od działki państwa Kowalskich o 9a.
Działka państwa Malinowskich jest większa niż działka państwa Kowalskich.
Działka państwa Malinowskich jest mniejsza niż działka państwa Kowalskich.
Działka państwa Malinowskich jest mniejsza od działki państwa Kowalskich o 9a.
Działka państwa Malinowskich jest większa niż działka państwa Kowalskich.
Działka państwa Malinowskich jest mniejsza niż działka państwa Kowalskich.
II.
Zad.16 str.230
(Podręcznik)
Jedna podstawa
trapezu jest równa 6 cm. Druga jest 2 razy dłuższa. Wysokość trapezu ma tyle co
¾ dłuższej podstawy. Oblicz pole trapezu.
Podsumowanie lekcji.
Zad.
Rozwiązywanie zadań na znajomość pól i obwodów figur płaskich – praca z
interaktywnymi zadaniami.
--------------------------------------------------------------------------------------
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE IV
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz – Rzewuska
2.Temat: Kąty, proste równoległe, proste prostopadłe, odcinki – powtórzenie.
3. Cele lekcji
Cele ogólne (główne):
- utrwalenie pojęć: kąt, prosta, półprosta, odcinek oraz ich oznaczeń
- utrwalenie rodzajów kątów
- utrwalenie rodzajów kątów
- doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach
praktycznych
- kształcenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów matematycznych
- wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-kształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce.
-kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
Cele szczegółowe (operacyjne) uczeń:
- potrafi narysować kąt, wskazać jego ramiona i wierzchołek
- rozróżnia kąty: ostre, proste i rozwarte oraz pełne i półpełne
-rozróżnia proste prostopadłe od prostych równoległych
- potrafi narysować kąt, wskazać jego ramiona i wierzchołek
- rozróżnia kąty: ostre, proste i rozwarte oraz pełne i półpełne
-rozróżnia proste prostopadłe od prostych równoległych
-potrafi narysować proste, półproste i odcinek
- kształtuje umiejętność czytania ze zrozumieniem
- wykorzystuje poznaną wiedzę w zadaniach dotyczących sytuacji praktycznych
- umie pracować samodzielnie oraz w grupie
4.Metody pracy: ćwiczenia, pogadanka
5.Formy pracy: praca w grupie, praca indywidualna
6.Środki pracy: tablica interaktywna, test na nośniku, zadania z płytki, podręcznik, tablica, kreda
Plan lekcji:
1. Powitanie.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Podanie tematu lekcji.
4. Przypomnienie wiadomości o kątach, prostych, półprostych i odcinkach.
5. Indywidualna (grupowa) praca uczniów - ćwiczenia przy tablicy interaktywnej.
6. Praca domowa.
7. Podsumowanie lekcji.
Zestaw zadań:
Zad.1 (przy tablicy interaktywnej) zadania z płytki:
a) Ustaw ramię kąta tak, aby miara była równa tyle, ile podano w okienku i wskaż wyraz, który określa rodzaj kąta, np.: 132 , 110, 90,...
b) Przesuń ramie kąta tak, aby utworzyć kąt rozwarty o możliwie najmniejszej mierze wyrażonej liczbą naturalną.
c) Przesuń ramie kąta tak, aby utworzyć kąt ostry o możliwie najmniejszej mierze wyrażonej liczbą naturalną różną od zera.
d) Przesuń ramie kąta tak, aby utworzony kąt był dwa razy mniejszy od kąta prostego
e) Przesuń ramie kąta tak, aby utworzony kąt był trzy razy mniejszy od kąta półpełnego
f) Przesuń ramie kąta tak, aby utworzyć kąt ostry mniejszy niż połowa kąta prostego ...
Zad.2 (Podręcznik)
Test „Sprawdź siebie” str. 84, 85, 86
Zad.3 (tablica interaktywna)
Rozwiązanie testu ze znajomości kątów, odcinków, prostych, półprostych.
Praca domowa
ćw. 7 str. 52
ćw. 9 str. 53
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Konspekt 7
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE IV
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz – Rzewuska
2.Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych sposobem pisemnym–zadania.
3.Cele lekcji:
Cele obserwacji:
- Kształtowanie myślenia logicznego
-Wykorzystywanie technologii informatycznej w procesie nauczania.
Cele ogólne (główne):
- utrwalenie zapisywania i odczytywania liczb w systemie dziesiątkowym
- utrwalenie wiadomości i umiejętności dotyczących dodawania, odejmowania
liczb naturalnych sposobem pisemnym.
- doskonalenie umiejętności stosowania poznanych zasad wykonywania działań
na liczbach naturalnych
- doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach
praktycznych
- kształcenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów matematycznych
oraz współodpowiedzialności podczas pracy w grupie
- wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
- kształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce.
- kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
Cele szczegółowe (operacyjne):
uczeń:
- sprawnie zapisuje i odczytuje liczby w systemie dziesiątkowym
- sprawnie liczy w pamięci
- wyjaśnia zasady wykonywania działań pisemnych na liczbach naturalnych
- potrafi porównać liczby naturalne
- kształtuje umiejętność czytania ze zrozumieniem
- wykorzystuje poznaną wiedzę w zadaniach dotyczących sytuacji praktycznych
- zna zasady pracy w grupie
- umie pracować samodzielnie oraz w grupie.
4.Metody pracy: ćwiczenia przy tablicy interaktywnej, zadania, pogadanka
5.Formy pracy: praca w grupie, praca indywidualna
5.Formy pracy: praca w grupie, praca indywidualna
6.Środki pracy: tablica interaktywna, zadania ze strony internetowej,
podręcznik.
podręcznik.
Plan lekcji:
1. Powitanie.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Sprawdzenie pracy domowej.
4. Podanie tematu lekcji.
5. Powtórzenie wiadomości związanych liczbami naturalnymi
- zadania, testy przy tablicy interaktywnej.
6. Praca w grupie – zadania z podręcznika.
7. Podsumowanie lekcji.
8. Podanie pracy domowej.
Zestaw zadań: (praca przy tablicy interaktywnej)
Wykonaj dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych sposobem pisemnym:
np.: 860+799= 845+981=
574 - 372 = 4717-2653=
Zadania z podręcznika:
Zad.2 (zad.8 str.97)
W jednym z trzech pomieszczeń biblioteki jest 2345 tomów, w drugim o 324 tomy więcej niż w pierwszym, a w trzecim o 219 tomów więcej niż w pierwszym. Ile tomów jest w tej bibliotece?
Zad.3 (zad.7 str.101)
Pierwszym królem Polski był Bolesław Chrobry. Panował w latach 992-1025. Koronowany był w 1025 roku.
a) Ile lat panował Bolesław Chrobry?
b) Ile lat temu odbyła się koronacja pierwszego króla Polski?
Zad.4 (zad.14 str.102)
Wisła ma 1047 km długości, Odra – 854 km . O ile km Wisła jest dłuższa od Odry?
Zad 5 (zad.15 str.102)
Wisła ma 1047 km długości, najdłuższa rzeka w Europie – Wołga ma 3530 km . O ile krótsza jest Wisła od Wołgi?
Karta pracy --indywidualna
Zad.1 Oblicz sumę liczb sto pięćdziesiąt osiem i dwieście jedenaście.
Zad.2 Pani Kasia miała 875 zł oszczędności. Za wycieczkę zapłaciła 350 zł. Ile pieniędzy jej zostało?
Zad.3 Oblicz:
457+141 = 999- 791=
891+107= 873 - 463=
912+17 = 191 - 80=
Podsumowanie lekcji.
Zad.6 Rozwiązywanie testu wyboru - dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.
Zad.7 Rozwiązywanie zadań tekstowych z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 100.
a)Kamila miała się uczyć przez 71 minut. Uczyła się 37 minut. Ile jeszcze minut musi się uczyć Kamila?
b)Janek ma w kolekcji 47 kapsli. Jego starszy brat ma o 27 kapsli więcej. Ile kapsli ma brat Janka?
Podanie pracy domowej.
(Ćw.7,8,9,10 str. 66-67)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Konspekt 8
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE 6c
1.Prowadzący:
Agnieszka Borysiewicz – Rzewuska
2.Temat:
Liczby całkowite wokół nas.
3.Cele
lekcji:
Cele
obserwacji:
- Ocenianie uczniów zgodnie z Zasadami
wewnątrzszkolnego oceniania.
- Realizacja programów edukacyjnych zgodnie z
podstawą programową.
- Podniesienie
jakości edukacji matematycznej.
Cele
ogólne (główne):
- utrwalenie zapisywania i odczytywania liczb całkowitych
- utrwalenie porównywania liczb
całkowitych
- doskonalenie umiejętności dotyczących
dodawania, odejmowania,
mnożenia i dzielenia liczb
całkowitych
- doskonalenie umiejętności
wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach
praktycznych
- kształcenie umiejętności
samodzielnego rozwiązywania problemów
matematycznych
- wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
- kształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce
- kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
4.Metody pracy: pogadanka, ćwiczenia przy
tablicy interaktywnej
5.Formy pracy: praca w grupie
6.Środki pracy: tablica interaktywna,
podręcznik, prezentacja,
zadania ze strony: www.wsipnet.pl,
tablica, kreda.
Plan lekcji:
1.
Powitanie.
2.
Sprawdzenie listy obecności.
3.
Sprawdzenie pracy domowej.
4.
Podanie tematu lekcji.
5. Powtórzenie
wiadomości związanych z liczbami całkowitymi.
6.
Wprowadzenie do tematu (prezentacja).
7.
Praca w grupie – zadania przy tablicy interaktywnej.
8.
Podsumowanie lekcji.
9.Podanie
pracy domowej.
Zestaw zadań: (praca przy tablicy
interaktywnej)
Zad.23 str.107 (Podręcznik)
Najniższa zanotowana temperatura powietrza na
Ziemi wynosiła –89,2 C i została zmierzona 21 lipca 1983 roku w
stacji Wostok na Antarktydzie. Najwyższa zanotowana temperatura wynosiła
prawie 56,7 C i została zmierzona 10 lipca 1913 roku w
Dolinie Śmierci w Stanach Zjednoczonych. Oblicz, o ile najwyższa temperatura
zanotowana na Ziemi jest wyższa od najniższej zanotowanej temperatury.
Zad.26
str.107
Największy
wzrost temperatury powietrza w ciągu 2 minut zanotowano w 1943 roku w
miejscowości Spearfish w USA. Temperatura skoczyła wówczas w górę z –20 C
do 7 C. O ile stopni podwyższyła się tam temperatura? Jaka
byłaby temperatura po kolejnych 2 minutach, gdyby tempo zmian się utrzymało?
Zad.27
str.107
Najwyższym
szczytem Europy jest Mont Blanc o wysokości 4811 m n.p.m. Najniżej
położone miejsce w Europie to Nizina Nadkaspijska, znajdująca się na
wysokości
-28 m,
czyli 28 m p.p.m. Jaka jest różnica wysokości na terenie Europy?
Zad.24
str.107 (zadanie dodatkowe)
Do 2012 roku za rekord temperatury powietrza
uznawano 57,8 C –
temperaturę odnotowaną 13 września 1922 roku w Al-Azizijja w Libii. Ponowne
analizy tych pomiarów po 90 latach wykazały, że badacz popełnił błąd i
odnotował temperaturę wyższą mniej więcej o 7 stopni od rzeczywistej. Jaka była rzeczywista
temperatura
13 września 1922 roku w Al-Azizijja?
Podsumowanie
Zad. 22 str.107 (Podręcznik)
Rozsądź, czy opisana sytuacja jest możliwa:
a)
Różnica pewnych dwóch liczb ujemnych jest dodatnia.
b)
Różnica pewnych dwóch liczb dodatnich jest ujemna.
c)
Iloraz pewnych dwóch liczb o przeciwnych znakach jest dodatni.
d)
Iloraz pewnych dwóch liczb ujemnych jest ujemny.
d) Iloczyn pewnych dwóch liczb ujemnych jest ujemny.
Podanie pracy domowej
Zad.
1,2,3 str.109 (Podręcznik)
Konspekt 9
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE 6a
1.Prowadzący: Agnieszka
Borysiewicz–Rzewuska
2.Temat: Rozwiązywanie zadań z treścią – zamiana jednostek
objętości.
3.Cele lekcji
Cele obserwacji:
-
Ocenianie uczniów zgodnie z Zasadami wewnątrzszkolnego oceniania.
-
Realizacja programów edukacyjnych zgodnie z nową podstawą
programową w klasach IV-V i VII-VIII.
-
Praca z uczniem o specyficznych potrzebach, w szczególności z
uczniem posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności (na zajęciach
obowiązkowych i pozalekcyjnych).
-
Różnorodność form i metod w pracy z dziećmi w klasach IV-VIII.
-
Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność
uczniów.
Cele ogólne (główne):
-
utrwalenie zamiany jednostek objętości
-
utrwalenie poznanych wzorów na pole całkowite, objętość
graniastosłupów
-
doskonalenie umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w
sytuacjach
praktycznych
-
kształcenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów
matematycznych oraz
współodpowiedzialności podczas pracy w grupie
-
wdrażanie do aktywnej pracy na lekcji
-
kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
4.Metody pracy: ćwiczenia przy tablicy interaktywnej, zadania z
wykorzystaniem podręcznika i e-podręcznika, zadania z wykorzystaniem aplikacji
flipquizu, pogadanka.
5.Formy pracy: praca w grupie.
6.Środki pracy: tablica interaktywna, zadania z e-podręcznika,
podręcznik, flipquiz,
tablica, kreda.
Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie listy obecności.
3.Sprawdzenie pracy domowej
4.Podanie tematu lekcji.
5.Powtórzenie wiadomości związanych z graniastosłupami (flipquiz).
6.Praca w grupie.
7.Podsumowanie lekcji (zadania z e-podręcznika).
8.Podanie pracy domowej.
Zestaw
zadań:
Zad.23str.140 (Podręcznik „Matematyka z
pomysłem”)
Mama kupiła w sklepie ogrodniczym trzy jednakowe skrzynki na
kwiaty.
Wymiary skrzynek: a=30 cm, h=20 cm, b=50 cm. Ziemia do kwiatów
była dostępna w tym sklepie tylko w 10-litrowych workach po 3 zł.
a) Ile kosztuje 1 m³ ziemi w tym sklepie?
b) Co najmniej ile worków powinna kupić mama, aby wypełnić ziemią
wszystkie trzy skrzynki do połowy ich wysokości?
c) Jaki jest koszt ziemi potrzebnej do wypełnienia jednej skrzynki
do połowy jej wysokości?
Zad.3 str.142 (Podręcznik „Matematyka z
pomysłem”)
Akwarium
o wymiarach: h= 15 cm, a=10 cm, b=40 cm napełniono do 2/3 wysokości wodą o
temperaturze pokojowej. Ile kg waży woda w tym akwarium, jeśli 1l takiej wody waży 998 g?
Paca domowa
Ćw. 8 str.106
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprawdzian diagnozujący z matematyki kółko matematyczne kl.5,6
Zad.1 Pierwszy
dzień czerwca wypadał w piątek. Tata Marcina odchodził urodziny w pierwszym
dniu lata, a Marcin 40 dni później. W którym dniu tygodnia swoje urodziny obchodził
tata, a w którym Marcin? W którym miesiącu i którego dnia urodził się Marcin?
Zad.2
Działka państwa Brackich ma kształt prostokąta, którego jeden bok ma długość
87,6m, a drugi jest o 25,5m dłuższy. Ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie
tej działki, jeżeli brama i furtka mają razem 4,5m długości?
Zad.3 W sklepie było 90 kg różnych gatunków ciastek.
Ciastka orzechowe stanowiły 7/20, a czekoladowe 0,28
wszystkich ciastek. Ciastka kruche ważyły 6,3 kg. Reszta to ciastka kokosowe.
Ile kilogramów poszczególnych gatunków ciastek było w tym sklepie?
Zad.4 Maratończyk biegnie ze średnią prędkością
około 6 m/s.Ile kilometrów mógłby
przebiec maratończyk w czasie 1 godziny z taką samą prędkością? Podaj tę
prędkość w km/h.
Zad.5 Uczniowie klas szóstych wykonali na kiermasz
postacie aniołów oraz kartki okolicznościowe, które sprzedawali po 2,40 zł.
Cena kartki to 3/5 ceny anioła. Ile
kosztowały anioły?
Zad.6 Sufit
w pokoju Janka ma kształt prostokąta, którego obwód jest równy 15m. Jeden z
boków ma długość 3,5 m.
a)Oblicz
długość pokoju.
b)Oblicz
pole powierzchni sufitu.
c)Ile należy
kupić ozdobnych płytek do wyłożenia tego sufitu? Płyty mają kształt kwadratu o
boku 1/2 m.
Zad.7 Panu
Janowi zwiększono wynagrodzenie o 20%. Otrzymał o 240 zł więcej. Ile zarabiał
pan Jan przed podwyżką, a ile po podwyżce?
Zad.8 Co ma
większą masę: woda w 20-litrowym pojemniku czy woda w akwarium w kształcie
prostopadłościanu o wymiarach 40 cm,20cm,30cm? Odpowiedź uzasadnij.
Zad.9 Pani Stanisława zapłaciła za zakupy 820 zł.
Posługując się kartą płatniczą. Po zapłaceniu rachunku stan konta był równy
(-45) zł. Jaki był stan konta przed zapłaceniem rachunku?
Zad.10 Rodzice Moniki wynajmują w centrum handlowym
pomieszczenie. Urządzili w nim sklep jubilerski. Na planie tego centrum,
wykonanym w skali 1:200, jest to prostokąt o wymiarach 8cm na 6,5cm. Głównym
meblem w tym sklepie jest prostokątny stół ze szklanym blatem o wymiarach 10m
na 1,2m.
a)
Oblicz
rzeczywiste wymiary tego sklepu.
b)
Ile
rodzice Moniki zapłacili za blat stołu, jeżeli 1 m kwadratowy szkła, z którego jest on zrobiony, kosztuje 26,50 zł?
KONSPEKT
LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE
6g
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska
2.Temat:
Rozwiązywanie zadań – prędkość, droga, czas.
3.Cele
lekcji
Cele
obserwacji:
-
praca
z uczniem o specyficznych potrzebach (orzeczenie o niepełnosprawności)
-
różnorodność
form i metod pracy
-
ocenianie
uczniów zgodnie z Zasadami Wewnątrzszkolnego Oceniania
-
realizacja
nowych programów edukacyjnych zgodnie z nową podstawą programową
-
realizacja
planów pracy wychowawców zgodnie z założeniami Programu
wychowawczo-profilaktycznego
-
kształcenie
rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
Cele ogólne (główne):
-
utrwalenie
poznanych wzorów na prędkość, drogę i czas
-
utrwalenie
wiadomości o ułamkach zwykłych i dziesiętnych
-
utrwalenie
zamiany jednostek
-
doskonalenie
umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach praktycznych
-
kształcenie
umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów
matematycznych
-
wdrażanie
do aktywnej pracy na lekcji
-
kształcenie
umiejętności czytania ze zrozumieniem
4.Metody
pracy: ćwiczenia przy tablicy interaktywnej,
zadania z wykorzystaniem podręcznika i platformy wsipnet.pl, pogadanka
5.Formy
pracy: praca w grupie.
6.Środki
pracy: tablica interaktywna, zadania z platformy
wsipnet.pl, podręcznik „Matematyka wokół nas”,
zadania z podręcznika „Matematyka z plusem”i ”Matematyka z pomysłem”, tablica,
kreda.
Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie
listy obecności.
3.Sprawdzenie
pracy domowej.
4.Podanie
tematu lekcji.
5.Powtórzenie
wiadomości związanych ze znajomością wzorów na prędkość, drogę i czas.
6.Praca
w grupie – zadania przy tablicy interaktywnej, zadania z podręcznika.
7.Podsumowanie
lekcji.
8.Podanie
pracy domowej.
Zestaw zadań:
Zad.1 (praca przy
tablicy interaktywnej-www.wsipnet.pl)
Uzupełnij:
1. Z
jaką prędkością leciał samolot, jeżeli w czasie 6 godzin
przeleciał 4200 km?
km/h
km/h
2. Jaką
drogę przejechał autobus w czasie 2 1/2 godziny, jeśli jechał z
prędkością 40 km/h?
km
km
3. Romek
szedł z prędkością 6 km/h. Przeszedł 9 km. Ile czasu szedł
Romek?
h
h
4. Ile
czasu leciał samolot z prędkością 860 km/h, jeżeli
przeleciał 4300 km?
h
h
5. Jaką
drogę przejechał samochód w czasie 4 godzin, jeśli jechał z
prędkością średnią 65 km/h?
km
km
6. Z
jaką prędkością jechał rowerzysta, jeżeli w czasie 2,5 godziny
przejechał 50 km?
km/h
km/h
Zad.2
Kierowca
wyruszył z Gdańska o godz. 6:15 i dotarł do Warszawy o 10:30. Przejechał
w tym czasie 340km. Gdy wracał z Warszawy, jechał o pół godziny dłużej. W którą
stronę kierowca jechał z większą średnią prędkością i o ile większą?
Zad.3
Pani Jola przez 3 kwadranse jechała z prędkością 60
km/h, a pani Aniela jechała ze średnią prędkością 75 km/h przez ½ godziny.
Która z pań pokonała większą odległość?
Zad.4
(zadanie dodatkowe)
Poziom wody w akwarium w czasie napełniania podnosi
się w tempie 3 cm/min.
W jakim czasie akwarium, którego wysokość wynosi 60cm,
napełni się do ¾ wysokości?
Powtórzenie
Zad. (praca
przy tablicy interaktywnej-www.wsipnet.pl)
Uzupełnij tabelę. Czas zapisz w postaci dziesiętnej.
Droga [km]
|
90
|
12
|
24
|
32
|
||
Prędkość [kmh][kmh]
|
40
|
5
|
28
|
95
|
||
Czas [h]
|
0,75
|
1,2
|
0,3
|
0,8
|
Praca domowa
Zad.16 str.165 (Podręcznik)
---------------------------------------------------------------------------------------------
KONSPEKT 11
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE 6d
1.Prowadzący: Agnieszka Borysiewicz–Rzewuska
2.Temat:Pole
czworokąta i trójkąta – zadania z treścią.
3.Cele
lekcji
Cele
obserwacji:
-
Ocenianie uczniów zgodnie z Zasadami
wewnątrzszkolnego oceniania (rozdział IXa Statutu Szkoły)
-
Realizacja programów edukacyjnych zgodnie z podstawą
programową.
-
Praca z uczniem o specyficznych potrzebach.
-
Różnorodność
form i metod w pracy z dziećmi podczas zajęć w klasach IV-VI.
Cele ogólne (główne):
-
utrwalenie
podstawowych wiadomości dotyczących wielokątów
-
utrwalenie
poznanych wzorów na pole i obwód dowolnego wielokąta
-
utrwalenia
zamiany jednostek długości
-
doskonalenie
umiejętności wykorzystania poznanej wiedzy w sytuacjach praktycznych
-
kształcenie
umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów
matematycznych oraz współodpowiedzialności
podczas pracy w grupie
-
wdrażanie
do aktywnej pracy na lekcji
-
kształcenie
umiejętności czytania ze zrozumieniem
4.Metody
pracy: ćwiczenia przy tablicy interaktywnej, zadania z wykorzystaniem
podręcznika i e-podręcznika, pogadanka.
5.Formy
pracy: praca w grupie.
6.Środki
pracy: tablica interaktywna, zadania z platformy
www.e-podreczniki.pl, prezentacja, podręcznik „Matematyka wokół nas klasa 6”,
ćwiczenia do podręcznika.
Plan lekcji:
1.Powitanie.
2.Sprawdzenie
listy obecności.
3.Sprawdzenie
pracy domowej.
4.Podanie
tematu lekcji.
5.Powtórzenie
wiadomości związanych ze znajomością wzorów na pola wielokątów – tablica interaktywna.
6.Praca
w grupie – zadania przy tablicy interaktywnej.
7.Podanie
i omówienie pracy domowej.
8.Podsumowanie
lekcji.
Zestaw zadań: (praca przy tablicy
interaktywnej)
I.
Połącz w pary figurę z opisem obliczania jej
pola.
a)
Mnożymy długości dwóch sąsiednich boków.
b)
Mnożymy długość boku przez długość wysokości
prostopadłej do tego boku.
c)
Iloczyn długości przekątnych dzielimy na dwa.
d)
Podnosimy do kwadratu długość jego boku.
e)
Iloczyn sumy podstaw i wysokości dzielimy przez
dwa.
...........Kwadrat,
..........romb,
..........prostokąt,
..........trapez,
..........równoległobok
II.
Zad.8/109 (Podręcznik)
Działka ma kształt trapezu prostokątnego. Równoległe boki mają długość 20
m i
60 m. Bok prostopadły do obu podstaw ma 30 m, a drugie ramię 50 m. Oblicz
pole tej działki.
Zad.11/109 (Podręcznik)
Na ogrodzenie kwadratowej działki pan Stefan zużył 138 m bieżących siatki. W ogrodzeniu była brama z furtką o szerokości 6m. Ile arów ma ta działka?
Zad.15 a)/109 (Podręcznik)
Podłoga w łazience ma kształt prostokąta o wymiarach 3m i 2m.
a) Ile
kosztowałaby tapeta na pokrycie sufitu, jeżeli w rolce jest 5m kwadratowych tapety,
a 1 rolka kosztuje 48 zł? Tapetę sprzedaje się w całych rolkach.
III.
Praca domowa
Zad.1 str.116 Podręcznik
Zad.4
str.117 Podręcznik
IV.
Posumowanie (zadania przy tablicy interaktywnej,
www.epodreczniki.pl)
Wskaż
poprawne wszystkie odpowiedzi.
Jeżeli litery e i f oznaczają długości przekątnych
czworokąta, to stosując wzór P= (e*f):2 możemy obliczyć pole:
a) prostokąta
b) równoległoboku
c) kwadratu
d) rombu
Zad.2
Jeżeli a-podstawa czworokąta, h- wysokość prostopadła do tej
podstawy, to stosując wzór P=a*h nie możemy obliczyć pola dowolnego:
a) równoległoboku
b) prostokąta
c) rombu
d) trapezu